Tuesday, March 31, 2009

Peanut Butter Banana Sandwich



is also popularly known as Elvis Presleys' Sandwich, sebab aper? Sebab Elvis suka makan sandwich ni. First time cube makan..ehh...sedap jugak la sandwich ni....tp kat umah ni, aku je yang suka makan pon..anak2 and the dad..tak makan. Lagi bagus kan? tader la mak nak berebut ngan sesapa...hahaha..sabor jelah. Senang je nak wat sandwich nih....






Peanut Butter Banana Sandwich.

Bahan:
roti sandwich (slice bread)
peanut butter
pisang (pisang emas or berangan la yg sedap), di hiris setebal 1/2 cm
butter atau marjerin

Cara:
-ambil dua keping roti dan sapu rata dengan peanut butter pada kedua2 nya (one side on each slice)
- kemudian, susun hirisan pisang di atas salah satu kepingan roti yg di sapu peanut butter tadi hingga menutupi seluruh permukaan roti.
- ambil kepingan roti yg satu lagi dan tekapkan bahagian yg di sapu peanut butter menutupi lapisan pisang. tekap biar melekat.
-sementara itu, panaskan kuali...masukkan satu sudu besar butter....dan biarkan ia cair
- bakar roti tadi di dalam kuali hingga agak garing
-balikkan...dan masukkan lagi 1 sudu besar butter..( nak letak lebih pon tak per)..biar kan bahagian ini pulak garing....kemudian angkat dan potong. Sedia untuk di makan.

2 comments:

ima said...

wah rajinnya masak2...tempahan kek lagi...

Mr. and Mrs. Mokhsin said...

boleh la kak..sikit2..sambil2 kan... :D